2018-04-09

MIAB söker löneadministratör

Gillar du att jobba med siffror och service?

Vi söker en löneadministratör till vårt kontor i Bromma/Alvik med följande arbetsuppgifter:

  • Ansvara för registrering, beräkning och utbetalning av samtliga löner m.m. enligt gällande kollektivavtal.
  • Ansvara för samtliga anställningsavtal och personakter: Följa upp att anställningsavtal skrivs korrekt med tillhörande bilagor (t.ex. arbetstillstånd) och enligt gällande lagar och avtal samt upprättande, handhavande och löpande uppdatering vid förändringar.
  • Handha kontakt med Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, Skatteverket, Migrationsverket och övriga myndigheter.
  • Bevaka sjukskrivningar, sammanställa sjukfrånvarostatistik samt initiera rehabiliteringsmöten.
  • Sammanställa turordningslistor samt övriga personallistor/sammanställningar som företaget behöver.
  • Kontrolluppgifter, ansvara för att betalningsfil skapas och skickas i rätt tid inför löneutbetalningstillfället.

Kvalifikationer:

  • Gymnasial utbildning - Företagsekonomi, handel och administration
  • Löneadministratör, 2 - 4 års erfarenhet
  • Hogia, redovisningssystem

Våra språkkrav är goda kunskaper i svenska och engelska.

Tjänsten är en heltidstjänst med en inledande provanställning som därefter löper över till en tillsvidareanställning.
Arbetstid 08:00 - 16:30, flextid.

Arbetsplats Gustavslundsvägen 50, 2 tr, 167 51 Bromma

Maila din ansökan till: marie.nerg@miabab.se senast den 2018-05-04..

För ytterligare information, kontakta Marie Nerg, tel. 08-510 01 100/070-326 58 16.

Kontakta oss

Telefon 08-510 011 00
Fax 08-510 011 01
E-post: info@miabab.se

Kontakta våra säljare

Bli kontaktad av säljare

Namn:

Tel:

E-post:


Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår